در دومين روز بازي‌ها به رده 12 رسیدیم!
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

دومين روز بازي‌هاي آسيايي 2010 گوانگ‌ژو : هندیها طلا گرفتند!؟
چين در دومين روز از بازي‌ها با 37 مدال طلا، 14 نقره و 12 برنز تيم اول است. كره‌جنوبي جانشين ژاپن در رده دوم شد. كره 13 طلا دارد و ژاپن 8 طلا.هنگ‌كنگ دو مدال طلا. هند، چين‌تايپه و ماكائو هم در حال حاضر يك مدال طلا دارند. در در دومين روز به تک مدال برنز دوچرخه‌سواري رسیدیم و شش پله سقوط نسبت به روز اول سقوط کردیم ! در پايان روز دوم بازي‌هاي آسيايي با كسب 63 مدال به صدرنشيني پرقدرتش ادامه داد. عملكرد نه چندان مطلوب ورزشي ايران باعث شد كشورمان با 6پله سقوط نسبت به روز گذشته تا رده دوازدهم سقوط كند.
ايران در دومين روز از بازي‌هاي آسيايي 2010 گوانگژو به رده دوازدهم جدول رده‌بندي مدال‌هاي سقوط كرد. ايران كه در روز اول با يك مدال نقره و دو برنز در رده ششم قرار گرفته بود، امروز فقط يك مدال برنز گرفت تا با تايلند به طور مشترك در رده دوازدهم بايستد.اين در حالي بود كه چين با 37 مدال طلا، 14 نقره و 12 برنز در صدر قرار داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی "تابناك"، تنها مدال ايران امروز در دوچرخه‌سواري به دست آمد. در حالي كه ايران پيست چوبي ندارد و تنها در اردوهاي برون‌مرزي در اين نوع پيست تمرين كرده بود، اما تيم سه نفره ايران در ماده اسپرينت به مدال رسيد. محمد پراش، فرشيد فارسي نژاديان و حسن ورپشتي كه روز اول در مرحله مقدماتي بعد از چين، ژاپن و مالزي چهارم شده بودند، امروز در رده‌بندي با مالزي رقابت كردند. آنها با ثبت زمان 44 ثانيه و 815 هزارم ثانيه مالزي را جا گذاشتند تا براي اولين بار در تاريخ بازي‌هاي آسيايي در اسپرينت( سرعتي) براي ايران مدال بياورند.

 ورپشتي و فارسي‌نژاديان در گفت‌وگوهايي كه بعد از گرفتن اين مدال نكرده بودند، گفتند كه اگر در ايران پيست چوبي داشتند، مي‌توانستند حتي به مدال طلا و نقره هم برسند.ركورد امروز آنها بهتر از ركورد دور مقدماتي بود. آنها مدعي بودند اگر تمرينات بيشتري روي پيست چوبي داشتند، روز اول با ثبت ركورد بهتري به فينال مي‌رسيدند.

در بخش انفرادي مسابقات دوچرخه‌سواري نيز عليرضا حقي كه براي رسيدن به مرحله نيمه نهايي رقابت‌هاي 4 كيلومتر انفرادي اميرزرگري، ديگر دوچرخه‌سوار ايران را شكست داده بود، در رقابت با لي وي، ركابزن چيني با زمان 4 دقيقه و 40 ثانيه چهارم شد ونتوانست به مدال برسد. او هم مثل ديگر دوچرخه‌سواران ايران از نبود پيست چوبي گلايه كرده و گفته بود كه فقط پنج روز در اين پيست تمرين داشته است.

در ر اسپرينت انفرادي هم هر دو دوچرخه‌سوار ايران به مرحله يك‌چهارم نهايي صعود كردند. حسنعلي ورپشتي در مصاف با يونس ادروس از مالزي با زمان 11 ثانيه و 88 هزارم ثانيه به مرحله يك چهارم نهايي راه يافت.فرشيد فارسي نژاديان نيزبا پشت سر گذاشتن رقيباني از مالزي و امارات، به اين مرحله رسيد.

عليرضا اميني، رييس فدراسيون جودو قبل از حضور دربازي‌هاي آسيايي و در پاسخ به انتقاداتي كه به نتايج ايران در مسابقات قهرماني جهان مطرح بود، وعده بود كه جودو در بازي‌هاي آسيايي جبران مي‌كند. اما بعد از مدال برنز محمدرضا رودكي در روز اول بازي‌ها به دست آمد، جودو هنوز موفقيتي نداشته است. ديروز هر سه جودوكاران ايران در همان مرحله مقدماتي حذف شدند. حسین قمي در نخستین بازی خود در برابر حریف کره ای ایپون شد و از دور مسابقات كنار رفت. تکتم بیدل هم بعد از مبارزه اول حذف شد. محمد جمالي هم بعد از دو مبارزه اول شكست خورد و نتوانست در ادامه رقابت‌ها حضور داشته باشد.

فدراسين شنا با حضور محمد عليرضايي در فينال مسابقات 50 متر قورباغه اميدوار بود كه شنا اولين مدال تاريخ حضور در بازي‌هاي آسيايي را بگيرد، اما اين اتفاق نيفتاد. عليرضايي كه در دور مقدماتي با ركورد 27 ثانيه و 90 صدم ثانيه نفر اول شده بود، در فينال نتوانست ركوردش را تكرار كند. با اين كه او وعده بود شكست در بازي‌هاي آسيايي دوحه را جبران مي‌كند و براي مدال طلا با حريفان مسابقه مي دهد، اما با ثبت زمان 28 ثانيه و 15 صدم ثانيه چهارم شد. شناگر چين با 27 ثانيه و 80 صدم ثانيه، ژاپن با 27 ثانيه و 86 صدم ثانيه و چين با زمان 27 ثانيه و 89 صدم ثانيه رده‌هاي اول تا سوم را قرار گرفتند.

در قايقراني هم همايون محمدپور كه فقط 17سال سن دارد، در فينال مسابقات كانو يك نفره در رده ششم قرار گرفت. محمدپور با ثبت زمان 123/58 ثانيه و اختلاف 05/31 ثانيه با نفر اول ششم شد. در اين ماده ورزشكاراني از چين مدال هاي طلا و برنز را به دست آوردند و پاروزن ژاپني به مدال نقره رسيد. در اولين روز از رقابت‌هاي قايقراني روئينگ هم در ماده دو نفره سنگين وزن جفت پاروي مردان تيم ايران با تركيب مجتبي شجاعي و عليرضا اتابکي در رده سوم ايستاد و راهي فينال A بازي‌ها شد.

در ماده سبک وزن دو نفره جفت پاروي زنان، نازنين ملائي و فاطمه خلج هدايتي با زمان 7:27.14 دقيقه در گروه خود سوم شدند و جواز حضور در مرحله نيمه نهايي را کسب کردند. در سبک وزن دو نفره جفت پاروي مردان عاقل حبيبيان و حسن جهانيان با زمان 6:44.85 دقيقه در رده سوم ايستادند و راهي مرحله نيمه نهايي شدند.
در ماده چهار نفره مردان، وجيد جوهري، فرزاد و فرهاد کربلايي و سعيد عادلي با زمان 6:34.47 دقيقه و با قرار گرفتن در رده ششم به مرحله نهايي راه يافتند.

تيم ملي هندبال هم امروز به اولين پيروزي خود رسيد. اين تيم مقابل هنگ‌كنگ 35 بر 13 به پيروزي رسيد. هندبال سه‌شنبه در دومين بازي خود مقابل بحرين قرار مي‌‌گيرد.
تيم ملي واليبال هم امروز در دومين بازي خود تركمنستان را در سه ست ۲۵ بر ۱۰ و ۲۵ بر ۱۷ و ۲۹ بر ۲۷ شكست داد. اين تيم در بازي بعدي مقابل عربستان قرار مي‌گيرد.
در دور سوم مسابقات شطرنج احسان قائم مقامي مقابل الشن مرادي ديگر هم تيمي خود قرار گرفت و نتيجه اين بازي با تساوي به پايان رسيد.

در بخش زنان آتوسا پوركاشيان حريف مالزيايي خود را مغلوب خود ساخت و شادي پريدر ديگر استاد بزرگ شطرنج زنان ايران از سد حريف عراقي خود گذشت.
در ووشو هم اولين مدال تاريخ ووشو زنان ايران در بازي‌هاي آسيايي قطعي شد. الهه منصوريان كه در وزن 52- كيلوگرم مبارزه مي‌كند، بعد از ناك اوت حريف افغاني‌اش در روز اول بازي‌ها، امروز هم در مرحله يك چهارم نهايي ماري‌جان از فيليپين را كه سال 2007 نايب قهرمان جهان شده بود، شكست داد. او فردا در يك چهارم نهايي مبارزه مي‌كند، اما اگر شكست هم بخورد، مدال برنزش قطعي است.
ووشو امروز پيروزي‌هاي ديگري هم داشت، جواد آقايي نماينده سريلانكا را ناك‌اوت كرد و به مرحله يك چهارم نهايي رسيد. محسن محمد سيفي هم با شكست سانداكاري از اندونزي راهي مرحله يك چهارم نهايي شد.

در شطرنج هم ايران پنج برد و دو تساوي داشت. احسان قائم مقامی با الشن مردای مساوی کرد تا در ادامه دو نماینده ايران در برابر نمایندگانی از عراق و ژاپن به برتری برسند و با ۳ امتیاز در پایان دور چهارم در جمع مدعیان باقی بمانند. آتوسا پورکاشیان نمایندگانی از مالزی و ازبکستان را برد و ۳ امتیازی شد.شادی پریدر هم پس از تساوی با نماینده اندونزی از سد نماینده عراق گذشت و۲/۵ امتیازی شد.

برنامه سومين روز نمايندگان ايران در بازي‌هاي آسيايي:

تيراندازي: رضا كريم‌پور (مرحله مقدماتي 25 متر تپانچه سريع)، ساسان شهسواري، ابراهيم اينانلو و امين حيدري (مرحله مقدماتي 50 متر تفنگ درازكش)، الهه احمدي، مريم طالبي، مه‌لقا جام‌بزرگ (فينال 50 متر تفنگ درازكش)

شنا: محمد بيداريان و پاشا وحدتي (50 متر آزاد) ، سروش خواجگي و محمد عليرضايي (100 متر قورباغه)
دوچرخه‌سواري: آروين موذني، عباس سعيدي تنها، عليرضا حقي، مهدي سهرابي، حسين ناطقي، محمد رجبلو و امير زرگري (تعقيب تيمي)، حسنعلي ورپشتي و فرشاد فارسي نژاد (يك چهارم نهايي 200 متر سرعتي پيست)

رويينگ: نسيم بن يعقوب (يك نفره زنان)، طاهر كبوتري (يك نفره مردان)، محسن شادي (يك نفره مردان سبك وزن)، تيم سبك وزن زنان، تيم هشت نفره مردان، سينا آرش (RSX مردان) ، كيوان حسن‌زاده (اپتيميست مردان)،
كيميا مينابي نژاد و پريسا مرادي (دو نفره 420 زنان) ، فاطمه جعفري (اپتيميست زنان)، حسين عيسي پور و محمد رهي (هابي 16)

قايق بادباني: اميرمحمد فتاح‌پور و برديا مهرجو (كانوي دو نفره)، مجيد سيفي و محمد هرمزي (دو نفره 420)

جودو: علي معلومات (وزن 73 كيلوگرم مقابل ژين ژيوي از چين) ، اكرم خاني (وزن 57 كيلوگرم مقابل پونچاليف از تايلند)، آرش ميراسماعيلي (وزن 66 كيلوگرم مقابل عيسي العلي از كويت)، نوشين تقي لو (وزن 52 كيلوگرم مقابل مونخ باتار از مغولستان)

پينگ‌پنگ: افشين نوروزي و نماينده تاجيكستان

واليبال :ايران ـ عربستان

فوتبال :ايران ـ مالزي

وزنه‌برداري: مرتضي رضاييان و سيد مهدي پانزوان (گروه A دسته 69 كيلوگرم)

ژيمناستيك: انفرادي هنرهاي نمايشي

ووشو :خديجه آزادپور ( وزن 60 كيلوگرم سان شو) و حميدرضا قلي پور ( وزن 70 كيلوگرم سان شو)



جدول مدالهاي بازيهاي آسيايي 2010 در پايان روز دوم



1- چين ... 37 طلا ، 14 نقره، 12 برنز

2- كره جنوبي ... 13 طلا، 10 نقره، 13 برنز
3- ژاپن ... 8 طلا، 20 نقره ، 15 برنز
4- هنگ كنگ ... 2 طلا،2 نقره،2 برنز
5- هند ... يك طلا، 3 نقره، 2 برنز
6- چين تايپه ... يك طلا، 2 نقره، 6 برنز
7- ماكائو ... يك طلا، بدون نقره، بدون برنز
8- ازبكستان ... بدون طلا، 3 نقره، 3 برنز
9- كره شمالي ... بدون طلا، 3 نقره، 2 برنز
10- قزاقستان ... بدون طلا، يك نقره، 6 برنز
11- اندونزي ... بدون طلا، يك نقره، 5 برنز

12- ايران ... بدون طلا، يك نقره، 3 برنز
12- تايلند ... بدون طلا، يك نقره، 3 برنز
14- ميانمار ... بدون طلا،يك نقره، يك برنز

مدال آوران ايران تا پايان روز دوم:
روز اول: تيم ملي تيراندازي زنان در رشته تفنگ بادي 10 متر مدال نقره
روز اول: احسان پيغمبري در ووشو رشته تالو مدال برنز
روز اول: محمدرضا رودكي در جودو مدال برنز
روز دوم: تيم ملي اسپرينت دوچرخه سواري مدال برنز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 24 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب